Vis enkelt innlegg
Gammel 05-03-14, 15:29   #22437
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av mereo, her.

Hadde jeg gjort det så hadde jeg vært risiko for meg selv og andre :P
tror det kommer ann på hvor dårlig synet ditt faktisk er.
Jeg går ofte rundt sjøsjuk en liten stund når jeg bytter styrke (ca. 1 ganger per år, sikker semi blind når jeg er 40! I tillegg til alle de andre rare synsfeilene mine).
Tilvenningsfasen er veldig individuell.

hehe... Kommer an på styrken ja... Jeg har kjøpt meg briller pga at jeg plages med hodepine, og så har jeg litt svakt syn på øynene, - 0,25 på ene øyet og -0.75 på det andre. Så det går helt fint å ikke bruke briller, men pga skjeve hornhinner, så bør jeg bruke sier optikker. Men jeg blir så sliten i øynene av de, men har litt mindre hodepine. MEN, det var en feil på brilleglasset som gjorde at jeg hadde så utrolig vondt i øynene til å begynne med, NÅ er det rettet opp, så det er mye bedre. Men kjenner fortsatt at jeg blir sliten av å bruke de.

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg kjøpte dyre progressive briller for ca. 5 år siden som jeg aldri greide å venne meg til. Prøvde mange ganger, men klarer meg faktisk rimelig godt uten fremdeles. Det er bare vanskelig å lese ingrediensene på enkelte av matvarene jeg kjøper. Noen av dem er virkelig utstyrt med liten skrift.
Har lurt på om det var mer optikerens interesse å selge meg disse brillene enn genuint mitt behov.

hm... Kanskje optikeren ville tjene noen ekstra penger ja... Hvem vet? Skulle ønske at vi alltid kunne stole på folk! Jeg mistenker også litt at jeg selv har blitt snytt Dvs at jeg kanskje ikke burde hatt disse brillene. Er spent på om jeg blir bedre i øynene etterhvert!