Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-14, 08:39   #22387
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Noen som vet hvordan potte-roser skal vannes? Min plante har fuktig jord, tørre blader og døde roser! Skal jorden tørke ut?

Potteroser kan tørkes lett ut mellom hver vanning. De er vanskelige å overvintre inne for det er egentlig uteplanter. Det beste er å ha de ute til de høster av blomster/blad ut i sept/okt, så tar man dem inn når frosten kommer og setter de kjølig og mørkt. Inne i en stue er det vanskelig å holde de i lengden og de får lett utøy. De har ofte alt for liten potte også til røttene allerede når man kjøper de. Noen ganger bare dør de for de mistrives selv om man steller de aldri så fint. Dersom det ikke er minusgrader på dine kanter vil jeg anbefale deg og hive den ut.

Ja og dersom du holder liv i den til våren så skal den klippes ned da. Roser skal alltid beskjæres på våren.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose