Tråd: Oppgitt ...
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-14, 22:24   #10
waddle
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2014
waddle er på en erverdig vei

Sv: Oppgitt ...

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

"Jeg har lest det meste jeg kan komme over og for å være helt ærlig forstår jeg ikke helt dette med spis fett så forbrenner du fett.. Jeg klør meg litt i hodet og tenker at dersom jeg ikke spiser fett og er i ketose - kvitter ikke kroppen min seg med lagret fett raskere da?? Altså.. Fett i magen -> fett på kroppen -> muskler -> spiker ? Dette forstår jeg bare ikke." Ja, du tenker logisk riktig. Man forbrenner ikke fett fra kroppen bare fordi man inntar fett. Det er en svært forenklet forklaring. Du forbrenner fett om du inntar fett som energikilde i stedet for karbohydrater. Og ja, du vil forbrenne mer fett fra kroppen din om du inntar lite fett og lite karbohydrater, men det er ikke sunt å ikke tilføre kroppen de beste energikilder. Men fett i magen fører ikke automatisk til fett på kroppen om du inntar den mengden kroppen din trenger og ikke mer. Det er karbohydrater + fett som fører til at fett lagres vanligvis. Fordi kroppen trenger ikke to og til sammen for stor kilde til energi på samme tid. Det fører til at kroppen omdanner karbo og lagrer det som fett på rompa vår

Med andre ord.. Om jeg ikke føler for å legge til mer fett i kostholdet, kan jeg miste mer raskere? Jeg vet det er en uting å slanke seg raskt men jeg har en ferie snart.. hehe.

Slik det er nå spiser jeg mer fett enn det jeg må, null problem å redusere litt på det.

Takk for svar folkens dere er topp.

waddle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat