Tråd: Oppgitt ...
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-14, 18:17   #7
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Oppgitt ...

nellie; i introduksjonen kommer det frem at hun er kvinne.
Jeg anbefaler og legge inn maten på f.eks. diett.no med mengder av maten for og se hva du spiser.
Da er det mye lettere og kunne si noe om du f.eks. spiser for lite fett, drikker for lite, spiser for lite, etc.
Men lavkarbo er ikke en slik ting der alle får like mye vektnedgang umiddelbart, det er individuelt.
Kinamat skygger jeg unna selv, fordi mesteparten av maten der har for mye karbohydrater for mitt blodsukker........

Det er tre hovedtyper kroppen henter energien fra
karbohydrater
fett
protein

Protein brukes hovedsaklig til og bygge/vedlikeholde muskler, men kan også brukes til energi, selv om det ikke er anbefalt fordi det er en svært arbeidskrevende prosess for nyrene.

Karbohydrater er det vi får i oss når vi lever på vanlig norsk kost

Fett er det kroppen må bruke når man fjerner karbohydratene.

Om man begrenser karbohydratene mye og samtidig ikke får i seg nok fett, vil kroppen tviholde på hvert gram den har fordi den får ikke nok energi. Derfor er det så viktig og spise nok fett slik at kroppen får den energien den trenger, i tillegg til at den får energien den trenger for og bruke fettet som ligger lagret i kroppen. I tillegg krever denne prosessen at du drikker nok vann.

Når det gjelder grønnsaker, så er det viktig og spise nok slik at man får i seg de nødvendige vitaminer og mineraler, men samtidig holde kontroll over hvor mye karbohydrater man får i seg. Noen grønnsaksorter inneholder mye mer karbohydrater enn andre.

Når det gjelder vektnedgang uten vekt; hvorfor ikke bruke målbånd?

Jeg har levet ketogent i tre år, men bruker fremdeles og legge inn på diett.no alt jeg spiser i nøyaktige mål sånn av og til for og sikre meg at kroppen får alt den trenger i riktige mengder.