|
Sv: Veietråd for 30+gruppen
Opprinnelig lagt inn av Wowo, her.
Skjønner veldig godt den frustrasjonen din, ScM! Men ikke gi opp. Stress påvirker også vektnedgang. Nå kjenner ikke jeg til oppleget ditt, men selv går jeg rett og slett ikke ned på et kosthold med mye fett. Kanskje du må tenke både lite karbohydrater og ikke så mye fett? (Jeg er ute på tynn is her, dette er hvordan min kropp fungerer.) Nedgangen har stoppet litt opp hos meg også, men det synes jeg forsåvidt er naturlig. Jeg har tenkt å svare med å øke aktiviteten og komme skikkelig i gang med styrketreningen. Det hever forbrenningen. Men .... ikke gi opp! 
Neida, jeg har absolutt ingen planer om å gi opp. Jeg må nok bare prøve ut ulike taktikker over tid, tenker jeg. Men det er sinnsykt annoying å være låst fast etter å ha hatt så fint og jevnt vekttap i nesten et halvt år. Nå har jeg stått stille i FEM måneder, og siden jeg fortsatt har nesten 25 kilo til første hovedmål (sikter på 80, og reviderer evt der. Jeg er veldig godt musklet, så 80 minus mageplastikk vil nok være veldig greit) er det ingen grunn til å liksom finne noen matchvekt her på over hundre.
Jeg TROR ikke at redusering av fett vil være min vei. Jeg har prøvd det over perioder, og økt proteinmengde eller redusert kaloriinntak ser ikke ut til å hjelpe. Strengt tatt ser det heller ut som mindre protein og mer fett har hatt effekt i perioder tidligere.
Jeg har kanskje vinglet litt med strategiene, men alt har vært innenfor ketogent, jeg er i stabil ketose og er veldig moderat med både ost og melkeprodukter. Spiser fint lite brøderstatninger, frø/nøtter og er veldig god på grønnsaker. Drikker riktignok noe Cola Light daglig, og det går en del kaffe. Mulig noe ligger her, men de første fem-seks månedene hadde ikke hverken dette eller rødvin noen bremsende effekt.
Nå målte jeg meg i formiddag, og jeg HAR mistet 2 cm på hver av hofte, midje, bryst og armhule/rygg de siste tre ukene siden jeg ble målt, så NOE har skjedd et sted. Jeg får vel bare være innbitt tålmodig her.

|