|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Jeg innrømmet for min nye fastlege at jeg ikke hadde tatt glukosebelastning etter graviditeten, og da svarte hun: "Hvorfor ska du det? Det er langtidsblodsukkeret som sier noe om hvordan det står til". Så det er tydeligvis veldig forskjellig hvor mye vekt man legger på de belastningene.
Anbefaler forøvrig veldig å ta det hos Furst fremfor på legekontontoret. De har en behagelig avdeling (hvettfall på Furuset) med lenestoler man kan slappe av i mens man venter. Selv sov jeg to timer og ble vekket veldig forsiktig da undersøkelsen var over 
Mitt blodsukker svinger fra LOW (under 1,1) til 18, men langtidsblodsukkeret mitt er bare 6,3.
Utifra langtidsblodsukkeret er diabetesen min greit regulert. Ut ifra svingningene er den ikke velregulert. Enhver føling dreper like mye hjerneceller som ei fylle, og hver gang blodsukkeret stiger over 7 begynner man og slite på innvendige organ som hjerte, nyrer, etc.
Heldigvis begynner flere og flere leger og gå vekk i fra og stole blindt på langtidsblodsukkeret.