Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-14, 20:59   #22258
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Er det noen som har erfaring med å bli trøtt av enkelte matvarer? Jeg snakker så trøtt at beina knapt vil bære, og det eneste som står i hodet på deg er søvn? Jeg blir sånn av all torskemat, og med litt googling fant jeg ut at det visstnok er en aminosyre som heter tryptofan som gjør dette. Det samme søket viste også at dette er litt kontroversielt. Noen mener at grunnen til at man blir så trøtt, er overspising eller høyt inntak av karbohydrater. Jeg mener at jeg kun blir trøtt av torsk, ingen andre matvarer, selv ikke om jeg spiser for mye. Jeg husker jo at jeg kunne bli søvning av for mye pasta, men nå spiser jeg jo lite karbohydrater, og jeg blir likevel helt usigelig trøtt. Hva tror folket? Er det tilfeldig eller er det tryptofan?

Tryptofan Jeg blir skikkelig trøtt etter en fiskemiddag

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo