Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-14, 12:12   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose, har jeg ødelagt for meg selv?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg ser folk sier det er slitsomt for forbrenningen, men har vi noe dokumentasjon på det? Ser at en kropp som allerede har problemer med stoffskiftet kan slite, men en frisk kropp?

Jeg tror det er overdrevet.. Uten at jeg vet noe sikkert om det.

Tenkte mer på at det er slitsomt for enkelte organer i kroppen. Å gå litt ut og inn av ketose i hverdagen tror jeg ikke nødvendigvis er ille, det gjør jo mange av oss når vi f.eks. sover eller har sykdom som hindrer oss i å ta til oss nok næring. Men for en som har vært i ketose lenge nok til å bare bruke fett som energikilde tegner det muligens seg annerledes. Ved høykarboutskeielser vil man jo antagelig både belaste bukspyttkjertelen som brått må skille ut langt større mengder insulin for å rydde sukker fra blodet, og for leveren som til slutt må metabolisere det. Mange kjenner jo også på hodepine, dehydrering og vondter når de går inn i ketose før fettforbrenningen stabiliserer seg (noe som visstnok kan ta noen uker), kanskje et argument i seg selv, uten at jeg vet om dette gjelder for ts?!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat