Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-14, 12:24   #12
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Er godt kjent med lavkarbo, men trenger tips ...

Nå har det aldri vært mitt mål og gå ned i vekt med lavkarbo (lever ketogent fordi jeg har en irriterende diabetes type 1 og tåler ikke insulin), men jeg har hele tiden spist både lapper, boller, pannekaker, kaker og brød av lavkarbotype, og vært nøye med at karbohydratene i det enkelte måltid ikke skal overstige min grense på 5-6 karbohydrater.
Men når det er sagt, så TROR jeg at om du også skal ta hensyn til kalorimengden (jeg har spist ca 4000 kalorier, så jeg har mye og ta av), så er det vanskelig og få i seg nok grønnsaker om man samtidig spiser mye kosemat.
Det er opp til deg selv hvordan du vil gjøre det, men etter mitt vett er det mye bedre og finne en lavkarboretning man kan leve på resten av livet i stedet for og være kjempestreng med seg selv for deretter og sprekke etter kort tid og så hoppe tilbake til vanlig høykarbokost.
Jeg er så "heldig" at jeg har ikke noe valg, og derfor er det også mye lettere og holde et ketogent kosthold hele tiden.