|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.
Annex, jeg skjønner ikke helt, ser jeg. Har du sendt inn en søknad eller er du i ferd med å gjøre det?
Dersom du ikke er i nav- systemet, får du jo "ikke lov til" å søke uføre. Alt skal være prøvd først om det da ikke er totalt utelukket at du kan gjennomgå et eneste tiltak. De er veldig strenge på dette med at restarbeidsevnevurdering skal være utprøvd.
Du skal kunne få hjelp av nav til å fylle ut søknaden. Det skal din saksbehandler på ditt lokale nav- kontor hjelpe deg med. Men det skjer nok ikke før du har "fått lov til" å søke.
Legen din skal fylle ut sitt eget skjema og det er jo ikke sikkert du vil at noen andre(venninne/familie) skal se alt du er nødt til å skrive i denne søknaden.
Jeg hadde lagt ved alle legeattester jeg hadde, fra alt fra tannlege til øyelege, reumatolog, hudlege og nevrolog. I tillegg la jeg ved et brev der jeg beskrev hvilke plager og utfordringer jeg hadde i det daglige relatert til mine sykdommer og skavanker.
Attføringsbedriften jeg hadde vært i de siste årene la ved sin restarbeidsevnevurdering og rapport.
Etter 8 måneders venting og et par skremmende(!) brev fra nav, fikk jeg innvilget 100% uføre.
Hei Kitt! Så "bra" at du fikk 100%! Jeg skal ogs søke, må bare utprøves litt til først...kan jeg spørre... Er det viktig å sende med tannlege og hudlegeattester?
|