|
Sv: Frykt for å trene
Opprinnelig lagt inn av Kiro, her.
Jeg har lyst å begynne å trene, men jeg tørr ikke. Jeg har begynt på nesten alle Jillian Michaels videoene flere ganger, men så faller jeg av etter fem dager fordi vekten går oppover.
Noen som vet når, og hvordan det er best å begynne? jeg er bare på andre uken på lavkarbo, og er redd for at vekten skal begynne å gå oppover, og motivasjonen forsvinner. 
Jeg kan løpe eller sykle flere ganger i uka til jeg blir blå - går ikke ned ett gram. Men når jeg legger til (eller bytter ut en kardio-økt med) et par økter styrketrening - ja, da øker forbrenningen markant for meg! Trenger ikke være knallhard styrke heller, jeg har laget meg et eget vektprogram (har vekter hjemme) som tar ca. 15-20 min og da er jeg kjempesvett, det er utfall og knebøy (kan holde manualer i hendene om man vil) og så 4 ulike øvelser for skuldrene og overkroppen (har skoliose i ryggen og prøver å passe litt på den, har fått tillatelse av fysio til disse øvelsene), en tricepsøvelse, vanlige bicepsløft med vektstang og stående roing. 3 runder med 10 reps på hver. Etterpå tar jeg noen øvelser for bein og rumpe, uten vekter, de tar 10-15 min så tilsammen blir økta på ca. 30 min. 2-3 ganger i uka og jeg merker endring i forbrenningen etter 3 ukers tid.
|