Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-14, 23:15   #15
wirow_84
Medlem

wirow_84 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Kyststripa i Agder
Alder: 41
wirow_84 har en fantastisk aura rundt segwirow_84 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan man spise godteri 1 gang pr uke?

Jeg har spist lavkarbo to perioder tidligere, og hadde endel kjennskap til kostholdet før jeg på nytt bestemte meg for å gå for lavkarbo. Siden jeg tydeligvis var blitt sukkeravhengig, hadde jeg en "nedsukringsperiode" før jeg satte i gang for alvor.

Det tok meg ca 2,-3 uker. Her spiste jeg nøtter og mørk sjokolade hver gang sukker behovet meldte seg, i tillegg drakk jeg mye frukt,- og grønnsaksjuicer som jeg presser selv i juicemaskin. Hver gang behovet meldte seg, var det å finne enten noe av dette, en kopp kaffe eller te,- slik som "vanlig"...

Når det nærmet seg dato for lavkarbostart etter ca. tre uker, var hodet mitt på et helt annet sted mentalt sett og kroppen helt klart mye bedre forberedt til den omleggingen som ventet!

Nå har jeg begynt på min 3. mnd, og behovet for sukker er fortsatt fraværende. Klart jeg er glad i god mat, og i jula ble det noen dager med mindre begrensninger.
Det å tenke at søtsuget forsvinner kan være vanskelig å forestille seg, det må rett og slett erfares!

Masse lykke til med kostholdsendringene dine