Tusen takk for alle svarene Var opplysende det med å samle vann i noen dager etterpå. Er kanskje lurt å la være ettersom det jeg er skjør mentalt (med tanke på å sprekke) Gir lett opp. Sukker/sjokolade min store nytelse, men også min verste fiende. Har vært misbruker i maaange år, og jeg vet det selv. Har tenkt at lavkarbo er veien å gå siden jeg kan spise så mye god mat For å dekke søtbehovet, har jeg kjøpt inn Steviosa da det ikke finnes noen karber i det. Bruker det i teen stort sett. Og selv om det ikke smaker som sukker, prøver jeg å nøye meg med det.Har også kjøpt sjokolade på helsekosten. Den hadde 20 karber i seg, så jeg ble strålende fornøyd med det ( for man kan spise inntil 25 om dagen har jeg lest) Og en siste ting: jeg har sett en "dokumentar" der det opplyses om at sukker, veldig enkelt fortalt, ødelegger cellenes signaler til hjernen. For eksempel at man tror man er sulten når man egentlig ikke er det. Best å holde seg unna. Tusen takk alle sammen Jeg har et langsiktig mål om å ta av 25 kg. Men jeg ønsker at de første 10 skal gå fort. ( er så utålmodig også vettu, hehe )