Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-14, 19:15   #2708
Wowo
Medlem

Wowo sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

En liten tanke... kanskje vi som er aktive nå på nyåret av nye og gamle ED-brukere skulle presentere oss for hverandre? Det hadde vært hyggelig å vite litt mer om hver enkelt. Jeg kan godt begynne.

Jeg er 51 år ung, gift og har tre voksne barn og ett barnebarn på 2 år. Jeg har alltid vært stor og kraftig, men de siste 20 årene har jeg vært fet m.h.t BMI. Min første slankekur gjennomførte jeg som trettenåring og gikk ned ca 15 kg fra 68 kg til 53 kg. Jeg la jo gradvis på meg etterhvert og fant vel en trivselsvekt på rundt 67 kg i begynnelsen av tyveårene. Så kom barna og trivselsvekten ble etterhvert 72. Så seg det bare på. I tredveårene min gjennomførte jeg en Grete Rohde slankekur og gikk ned hvertfall 25 kg etter hva jeg kan huske. Men det seg jo på igjen...... Jeg prøvde lavkarbo en liten periode (tror det var 10 dager ) men gikk ikke ned på dette kostholdet. (Jeg vet jo, etter å ha lest her på forumet, at det kunne ha endret seg.)

De siste 8-9 årene har jeg gått på overvekt og diabetesklinikken på Pilestredet. Der fikk jeg veiledning og metformin mot min da oppdagede insulinresistens. Dagen jeg kom dit veide jeg litt i underkant av 120 kg og det har jeg hvertfall aldri overskredet, men vekten svingte mellom 106 og 117 kg.

I fjor la de ned dette tilbudet og jeg henvendte meg til fastlegen min for å få hjelp. Han anbefalte meg ED på det varmeste, men jeg var litt skeptisk. Jeg syntes det hørtes veldig drastisk ut og jeg var dritt lei (unnskyld uttrykket) slanking og å gå å være sulten. Jeg la om til Lindbergs kosthold, men vekten rikket seg ikke i riktig retning, så jeg satt meg et mål for våren; hvis jeg ikke nådde det skulle jeg prøve ED.

Jeg nådde jo ikke dette målet som dere sikkert skjønner og det merkelige var at plutselig var jeg mentalt klar for ED og motivasjonen var på topp. Jeg startet 16 juli og har siden den gang sakte og sikkert gått ned 24 kg. Jeg har vært mye sulten, men egentlig har det gått veldig greit. Jeg går jo ikke lett ned, så dette har vært effektivt. De første dagene satt jeg pal på dette forumet og leste blant annet hele denne tråden. Det hjalp meg mye i begynnelsen, men det har jo ikke vært så mye liv her i høst. Håper det har endret seg nå.

Jeg kan kanskje føye til at målet mitt i denne omgangen er å gå ned minst 40 kg og i dag har jeg ca 16 igjen. Men jeg må se det an når det nærmer seg hva som er riktig for meg nå. I tillegg er målet å trene og bli i god form.

Ja det var min historie.

Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat