Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-14, 16:39   #21875
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg har en sykkel som er 10 år gammel, som jeg den gang ga 2000,- for. Den har ikke blitt brukt de siste 7 årene (har stått i en kald kjeller). Nå ønsker jeg å begynne å sykle igjen (transport, ikke treningsturer). Tror dere det vil lønne seg å levere sykkelen min inn til overhaling (Den har aldri blitt overhalt før, kjedet er rustent, dekkene er muligens morkne, girene må sikkert justeres osv), eller er det like greit å kjøpe ny sykkel?

Gubben har jobbet med dette og sier at om det er en skikkelig, ikke alt for tung sykkel, lønner det seg helt klart å sende den på overhaling.

Er det en "gammeldags", tung sykkel med dårlige gir, vil du sannsynligvis ikke bli fornøyd med den og det kan lønne seg å kjøpe en nye, god sykkel du vil ha glede av å bruke.