Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-13, 17:41   #21860
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Enkelte av oss ser på akkurat tv-serier som mer en moralsk gråsone, men det er nå en heeelt annen diskusjon. Spilte du inn musikk med kassett fra radioen da du var tenåring, eller tok opp film fra tv med vhs? Det er juridisk sett så og si det samme.

Enig i at TV er en gråsone. Men eksemplene dine er lovlige så lenge det er privat kopi (altså at du ikke skal dele det) og at du hadde lovlig tilgang på musikken/filmen. Derfor er PVR lov. Og da er det jo egentlig lov å laste ned TV-serier som du har hatt tilgang på så lenge det er en privat kopi. Men hvordan vet man egentlig hva du har hatt lovlig tilgang til, og de som deler bryter jo loven. Som sagt, gråsone.

Det er ikke TV de pleier å slå ned på uansett. Det er jo helst film og musikk. Jeg har ikke noe behov for å laste ned film eller musikk (annet enn å ta opp fra spotify i blant for å brenne ut CD til å ha i bilen siden jeg har et eldgammelt anlegg uten bluetooth, USB eller noe sånt). Men TV? Det laster jeg ned slik at jeg kan se det når det passer og hvor det passer i stedet for å være bundet til TV og så er det rett og slett enklere.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC