Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-13, 16:38   #21859
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Poenget var vel snarere at du ikke svarte på hva Lemen spurte om, men ga en moralsk pekefinger i stedet for. De aller aller fleste vet vel at det er ulovlig å laste ned opphavsbeskyttet materiale fra nettet, og trenger ikke å bli fortalt det åpenbare. Enkelte av oss ser på akkurat tv-serier som mer en moralsk gråsone, men det er nå en heeelt annen diskusjon. Spilte du inn musikk med kassett fra radioen da du var tenåring, eller tok opp film fra tv med vhs? Det er juridisk sett så og si det samme.

Og, ja. Det går an fortsatt. Men jeg forstår det sånn at det lønner seg å bruke magnetlinks i stedet for torrents, noe som stort sett er mulig overalt.

Kan fremdeles ta opp film fra tv. Vi har hd i vår og bruker den titt og ofte. Regner med det er lovlig siden den fulgte med tv. I tillegg er det hd i routeren som både tv og pc er koblet til. Regner med at det er lovlig det også. Så det blir en helt annen sak enn det sonim nevner.