Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-06, 00:08   #13
auroraborealis
Medlem

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 55
auroraborealis er ny på veien

Sv: Kan jeg spise litt fromasj til dessert etter middagen for å øke fettinntaket?

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

70% fett ..Hvordan i all verdens dager greier dere å få i dere såå mye?! Jeg synes jeg er flink når jeg har stappa i meg 20 gr majones jeg..
Og bare 5 karber.. Så ekstemt kosthold er nok ikke noe for meg. Jeg er alt for glad i grønnsaker og frukt til det. Fjonken får nok finne noe midt i mellom. 20 karbs er greit.. får heller holde meg der og minke på proteinet og øke på fettet. Får se hva jeg ender opp med.

Uansett, takker for kjappe svar..

Jeg banner kanskje litt i kirka nå, men jeg synes 70% fett høres veldig mye ut.
Hvis man tenker på urmennesket som har vært nevnt når man snakker om lavkarbo/høyfett dietter så var ikke urmennesket i nærheten av slike mengder fett. Det var dårlig både med majones, rømme, meierismør og kremfløte etter hva jeg vet.
Det som utvilsomt ble spist mye av var kjøtt, fisk og fugl. De fleste av disse artene har et høyere innhold av proteiner enn fett.
Jeg tror at det som er viktigst for vektnedgang uansett hva din lavkarbo diett heter er at du spiser mindre karbohydrater. Så er mengden fett/ proteiner mindre viktig.
Jeg har fulgt rådene som gjelder for ketolyse kuren som er maks 15 gr karbo for kvinner og 20 gr karbo for menn pr dag, så er forholdet mellom fett/proteiner mindre viktig.
JEG synes det er enklere hvis jeg kun trenger å passe på at jeg ikke spiser for mye karber enn hvis jeg må passe på både karber, fett og proteiner.
Jeg tror at du vil få en vektnedgang du er fornøyd med selv om du ikke pøser på med fett til alt du skal spise.
Selv så nærmer jeg meg 30 kilo nå siden sommeren, og jeg spiser så normalt som mulig men jeg prøver å ikke spise mer enn 15-20 gr karbo om dagen.