|
Sv: November-13-starterne
Hadde veiing på tirsdag (tenk, glemte å veie meg på mandag! ):
17.12.13: 97,8 kg.
09.12.13: 98,0 kg
Så igjen, bare ned noen hundre gram... Men jeg ER ikke flink nok om dagen, så jeg får bare skylde meg sjøl. Holder meg totalt unna søtt og stivelse, (Hvis man ser bort fra en førjulsfest jeg hadde for familien på søndag. Da laget jeg gløgg fra bunnen av, så koste meg med et krus gløgg med rosiner og mandler i, samt tørket frukt og et par små pepperkaker), så det er ikke noe problem. Men vann! Glemmer helt å drikke, enda jeg sitter med en munn så tørr at tunga klistrer seg opp i ganen! Og jeg er heller ikke flink til å spise nok. Er dessverre ikke glad i å lage mat (og HATER å vaske opp, og det er jo MENGDER med oppvask på dette kostholdet!! ), så når man på dette kostholdet må kokkelere mer for å få seg litt mat, så går jeg heller og sulter lenge før jeg orker å starte på maten. Tar meg gjerne en kaffe med fløte for å døyve sulten. Herregud så dum man er..... Sitter også og leser til eksamen, så føler at jeg ikke har tid til så mye matlaging. Men mat må vi jo ha, både jeg og snuppelura mi, så jeg har skjerpa meg den siste halve uka. Må ha i meg mer av både kalorier, fett og proteiner.
Så, idag ble det Ziggys tomatsuppe, med skinkebiter og egg. Fantastisk god suppe!! Baker også brød fast til jentungen, og idag prøvde jeg meg frem til en ny oppskrift. Så da kosta jeg på meg en halv skive med smør på inntil suppa for å smake om oppskrifta var brukans. Og dæggær'n, brødet ble vanvittig godt!! Dessverre!! Men holdt meg til den ene halve skiva.
Lagde også Lena Beatrice sine tebrød her om dagen. Var ikke helt fornøyd med smaken denne gangen, så lurer på om det må bli sesamfrøfrie knekkebrød neste gang.
Treninga på onsdag gikk kjempebra. Nå føler jeg at jeg er ferdig med den tunge perioden som mange møter i starten av lavkarbo-kosthold. Hadde faktisk mer energi enn jeg noen gang tidligere har hatt siden jeg startet på zumbaen. Det var deilig!! 
Og er også røykfri på 2 eller tredje uka nå!  Yey!!
|