|
Sv: November-13-starterne
Jeg anbefaler Nanna's knekkebrød! De er superenkle å lage, smaker godt og dreper ikke smaken av pålegget! Jeg langer innpå med dem altså! Og en fin sidevirkning av dem er at de er stappfulle av fiber sånn at magen får litt å jobbe med 
Her er oppskriften:
200 g solsikkekjerner
1dl linfrø(50g)
1dl sesamfrø(50g
2,25 dl kli (50g
2ss fiberhusk
1/2 ts salt
litt søtt (jeg har droppa det uten problemer. Smaker kjempegodt uten også!)
5dl vann
Bland alt det tørre sammen først, tilsett vannet og la det svelle i 10 min. Ikke la det stå lenger, for da trekker alt vannet seg inn og det blir dritvanskelig å fordele røra utover stekeplaten (jeg dumma meg ut med det nå sist, serru, og måtte tilsette ganske mye mer vann for å få det brukbart). Fordeles tynt utover 2 stekeplater med bakepapir på, og stekes i varmluft på 160 grader i 2x 20 min. Etter de første 20 min, tar du ut platene og ruter opp med pizzahjul. Så lar du platene bytte plass og steker dem i 20 min til. De er bare SÅÅÅÅÅÅÅ gode!! 
Her er linken.
Nannah skriver at de skal stekes i 1 time og 10 minutter. Det hørtes helt villt ut syntes jeg. Jeg prøvde det første gangen, og de svei seg som bare det etter litt over 30 min! Smør røra utover i et tynt lag, og stek i 20 min før du tar dem ut og ruter dem opp. Da får du en liten følelse med hvor mye mer de må steke før de er ferdige 
Jeg er heller ikke noe flink til å lage mat, og er heller ikke noe glad i det! Takk og lov for den elskede mannen i mitt liv som er en ekte amatørkokk og dritflink til å lage alt mulig fra bunn