Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-06, 13:43   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg spise litt fromasj til dessert etter middagen for å øke fettinntaket?

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hehe, jo jeg kan legge ut oppskriften på "kaker/desserter" nå.

Når det gjelder å samle OE/Skaldeman-oppskrifter så er det jo forsåvidt en god ide, men da bør jo alle få sin egen samleside. Dessuten pleier jeg å "omforme" oppskrifene litt slik at de er mer like min filosofi. Er det feks. for mye grønnsaker, kutter jeg litt ned, for lite fett så legger jeg til mer fett. Det er egentlig ikke så vanskelig, og det ligger jo en DRØSS med gode oppskrifter her inne.

Nilles bacon-cheeseburgercaserole må vel være ypperlig Skaldeman-mat.

Ja, de fleste av mine oppskrifter her inne passer på Skaldeman. Donalds Fantastiske kylling, Deep Dish Pizza Quiche og Bacon cheeseburger casserole.....

Vi har diskutert dette med samleside for oppskrifter på de forskjellige diettene før. Og vi hadde egen tråd for Atkins, South Beach og Lindberg. Men så fant man ut at det var best å heller fordele dem på type måltid, - frokost, lunch, middag etc. slik det er nå. Jeg var ikke enig da, men ser helt klart fordelen nå. Mange oppskrifter ligger flere steder fordi de passer til forksjellige måltider. Å skille ut de oppskriftene som kan passe for Skaldeman betyr et enormt stykke arbeid. Det er ingen her som får betalt for arbeidet de gjør, og jeg har iallefall ikke tid og anledning til å bruke mer tid ......

I tillegg er det min ærlige mening at om man skal følge en "diett" så bør man vite såpass om den at man kan ta en hvilken som helst oppskrift (nesten) å tilpasse den akkurat den dietten. Slik Iset gjør. Det er det som var tanken bak endringen av oppskriftsforumet tror jeg. Flere oppskrifter for alle. Og alle oppskriftene her inne er jo lavkarbo !