Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-13, 14:08   #7
Ziltoidia
Seniormedlem

Ziltoidia sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 35
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Bake julekaker med sukrin

Den kalde sukrinsmaken plager meg ikke stort, men jeg synes rett og slett den blir såpete i kombinasjon med fiberhusk blant annet, så jeg satser som regel på å blande søtninger jeg har i skuffer og skap.

Det bør også nevnes at sukrin, utover "søt"smak ikke har noen nevneverdige bakeegenskaper å skryte av. Skal du ha en karameliserende effekt bør du gå for tagatesse, men da må du passe på å ikke overstige 60 grader. Men vær obs på at enkelte reagerer mer på tagatesse (fordøyelse osv). Når det er sagt er det bakverk med tagatesse som sukkerspisere liker best.

Selv har jeg en liten krukke blandet med stevia, sukrin, tagatesse (og sikkert noen rester av fruktose og splenda fra den gangen jeg hadde det).

Flytende alternativer som steviadråper, agavenektar, yaconsirup og natreen kan jo også eksperimenteres med. I bunn og grunn kan jeg bare anbefale at du prøver og feile deg fram til søtning som fungerer best for deg, og smaker til med mengde og kombinasjoner.

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat