Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-13, 23:34   #5
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan jeg spise knutekål?

Dette er en gammel tråd men jeg vil oppfriske den fordi jeg liker knutekål veldig godt. Bedre enn sellerirot, som smaker veldig likt og ser lik ut i grønnsakskjøttet når den er ferdigkokt. Jeg liker knutekålen bedre fordi den ikke er fullt så hard og uten den spesielle lukta som sellerirot har. Jeg ble fort lei av den men er begeistret for knutekålen. Den var god kokt. Jeg har ikke prøv å steke den som pommes frites ennå. Den kosta litt mer enn sellerirot, da. Jeg bestilte to på en grønnsaksbutikk og fikk de dagen etter for 70 spenn, tror jeg det var jeg betalte. Det er deilig å kunne bruke noen nye grønnsaker. Den inneholder kun 3 karbohydrater. Jo flere som spør etter den jo billigere blir den etter hvert. Slik som vel har skjedd med sellerirota? Den var ikke like etterspurt før som nå i disse lavkarbo-tider? Det var den grønne/hvite jeg fikk tak i. Den røde/lilla har jeg ikke smakt. Den ligner mer på kålrabi enn hodekål fordi den har ikke blader som vanlig kål har.