Vis enkelt innlegg
Gammel 23-11-13, 20:20   #18
Ziltoidia
Seniormedlem

Ziltoidia sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 35
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Bedre helse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Da burde du sette deg inn i protein intoleranse og hva melkeproteiner kan omdannes til i kroppen hos enkelte barn. Kasein gjøres om til opiode peptider som ligner på morfin så mange går omtrent i en konstant "rus" av melk og gluten. Det er derfor mange med autisme er veldig særspiste og spiser ofte bare produkter som inneholder melk og gluten fordi de er "avheniggige" av det.

Men det er ingen mirakel kur, ca en tredje del har veldig god effekt, en tredjedel litt effekt og siste gruppen lite effekt. Men det er definitivt verdt et forsøk.

Skal ærlig innrømme at jeg ikke vet allverdens om hva slags fanteri melkeproteiner (og gluten for den del) kan finne på. Men jeg vet en ting eller to om ADHD og autisme, og det var _frisk_-delen jeg hang meg oppi.
Å ta visse grep i livet (det være seg kosthold eller andre områder) for å gjøre en tilstand lettere å leve med kan jeg som sagt godt forstå.

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat