|
Sv: November-13-starterne
Du er klok, wirow 
Jeg har vel egentlig opplevd at jeg ikke har så stort søtsug til daglig. Noe av søtsuget jeg tror jeg kjenner er nok faktisk bare tørste for min del. Jeg har alltid hatt vanskelig med å få i meg nok drikke. Det er nok fordi jeg vokste opp med foreldre som ikke forsto (og fortsatt ikke forstår) at jeg syntes at vann faktisk har en SMAK, og den smaken er sjelden god. Drikker jeg mye vann føler jeg ingen tilfredsstillelse av tørsten, bare at jeg blir full i magen på grensen til kvalme. Nå har jeg innsett at sånn er min verden (på tide når jeg snart er 40), og har tatt konsekvensen av det. I dag skal jeg ut og hente Steviasøtet saft hos venninna mi som har handlet for meg i Sverige. Nå drikker jeg aspartamsøtet saft, og kroppen min er IKKE enig med meg. Jeg kjenner at behovet for søtsaker nærmest forsvinner når jeg drikker nok. Det fyller opp magen, og det smaker søtt selv om det ikke inneholder sukker og ikke har noen karber. Andre ganger kan søstuget stagges ved å spise noe som er ketolysevennlig og godt og ikke involverer søtsaker.
Helt enig med det, wirow. Hvis man holder seg jevnt mett, synker også søtsuget. Problemet for meg er at når jeg når menstid, er ikke den filosofien nok. da krever kroppen mn søtsaker, saltsaker og generelt fy-mat. Løsningen er å knaske baconsvor og drikke saft. Funker som rakkern og vekta går i riktig retning