Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-06, 21:32   #40
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bedre Uten Brød - Wolfgang Lutz

Opprinnelig lagt inn av JEHAGEN

Dersom man følger kostholdet til Lutz, eller noen andre - så må det være fordi man mener det er bedre vitenskapelig dokumentert enn Kåre Norum sitt. Andre grunner er barnslige.

For et syn du har på dine medmennesker da ?

Det hjelper da ikke om Norum har "vitenskaplig dokumentert" at hans måte skal være best så lenge den ikke funker for meg ? Atkins funker for meg og har funket siden -82. Selv om det finnes mange vitenskaplige rapporter som sier det motsatte. I følge flere av disse rapportene burde jeg vært døden nær nå. Isteden er jeg en ung og sprek bestemor på snart 50 - med en kropp, hud og hår flere 30 åringer kan misunne meg !

Tror de færreste bryr seg om om noe er bedre/mer vitenskaplig dokumentert enn andre. Å kalle folk barnslige av den grunn er å trekke sin egen fullkommenhet noe langt. Folk vil ha noe som virker - og som helst virker fort. Å lese seg gjennom en haug med bøker er det også få som gidder. De fleste tar opp et ukeblad, - leser om noe som har fått Mona fra Skettum til å ta av 10 kilo på to uker og setter igang uten å vite så mye om kosthold og hvordan kroppene funker.

Så finnes det slike som mange av oss her inne. Som leter og leser - og finner en metode som passer oss etter å ha sondert terrenget nøye. Det går på prøv og feil. Og i denne prosessen lærer vi mye om kosthold - og ikke minst om vår egen kropp og hva den tåler. Noen finner det det de leter etter/sin metode, ganske raskt. Andre bruker lenger tid. Man søker info i bøker og på nettet. Og i forum som dette hvor en kan utveksle erfaringer og meninger. Men vitenskaplige rapporter ?? Nei, de er det ikke mange som orker å lese.

Du kan alltid finne en rapport som støtter ditt syn. Uansett om du er for eller i mot noe. Det finnes like mange tolkninger av rapporter som det finnes vitenskapsfolk. Vitenskaplige rapporter koster penger og er nødvendigvis betalt av noen. Og de som betaler vil gjerne ha bevis for SITT syn.... det er sukkerindustrien - OG tobakksindustrien gode eksempler på. Det har iallefall jeg i bakhodet når jeg leser om "den siste rapporten" i avisa. Sunn skepsis kalles det.