Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-13, 23:15   #54
FriskogGlad
Gjest

Sv: Fråtsing i sunne lavkarbokaker

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Matmuffins er ikke noe som går under kategorien "lavkarbokaker" som faktisk var det ditt opprinnelige innlegg/spørsmål handlet om. Ser du nevner frekkhet, men du er vel ganske skarp selv... Skjønner ikke helt hvorfor du stiller spørsmål, når du egentlig ikke er interessert i synspunkter, kun bekreftelse på at det du sier er rett. Neste gang bør du kanskje tenke litt på hvordan du formulerer spørsmål. Fråtse? Lavkarbokaker? Også mener du egentlig matmuffins og et begrenset inntak? Det er ikke så lett å tolke riktig..

Jeg står for mitt synspunkt om at nei, næringen er kanskje ikke så annerledes, men det er fortsatt å legge opp til en mindre holdbar livsstil, å skulle fråtse i lavkarbokaker hver dag. Man bør ikke spise søtt hver dag. Verken på høy- eller lavkarbo. Uansett sammensetning. Fordi at man blir avhengig. Mange spiser ikke mer enn 2-3 ganger om dagen og når da et måltid består av 50 % Sukrin, da går man glipp av mye annet som er sunnere! i det lange løp. Nei, har ikke noe forskning som støtter dette. Hadde jeg vært forsker kunne jeg fikset opp i det problemet, men.. Synes mitt synspunkt er like mye verdt som ditt. Mitt er basert på hva jeg har sett her inne, i alt for mange år.

Når man spør, så regner man vel med å få ærlige svar? Regner med at du er voksen og uansett tar dine egne valg. Innimellom er det kanskje lurt å høre på folk med erfaring, men langt i fra alltid.

Ingen av mine oppskrifter består av 50% sukrin, men kanskje 5% + 5 dråper stevia. Jeg takker uansett for meg nå, da jeg har skjønt at det riktige for meg er å lytte til min egen kropp, og at hva andre mener og tror ikke er så viktig.

Svar med sitat