Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-06, 19:03   #12
Marit1961
Juniormedlem

Marit1961 sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Østfold
Alder: 64
Marit1961 er ny på veien
Smile

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Opprinnelig lagt inn av Dag Viljen Poleszynski

Jeg spurte Atkins for en del år siden om han hadde registrert blodtyper på sine pasienter (ca. 68000 i alt). Dessverre syntes han ikke det var viktig å få svar på i hvilket grad blodtypen påvirket virkningene av et lavkarbokosthold.

I fjor deltok jeg på en kongress om blodtyper og genetisk polymorfisme og fikk vite at det var satt i gang et pilotprosjekt i regi av Institute for Human Individuality i Phoenix for å undersøke mulige forskjeller mellom de med type A og de med type O på et lavkarbokosthold. IfHI ble startet etter en donasjon av Peter J. D'Adamo, som er meget interessert i forskning. Jeg skal følge opp saken og vil skrive om resultatene i Mat&Helse så snart de foreligger og kan publiseres.

Etter at jeg skrev til deg, søkte jeg på Mat&Helse og ble abbonent.
Nå har jeg komponert min egen medisinske frokost: 2ss bokhveteflak, ca 1ss knuste linfrø, 2ss soyaprotein og 1ss lettkokte havregryn. Bland sammen og hell på kokende vann. Rør rundt, så har du en god og mettende grøt. Jeg søter med kunstig søtstoff.
Gubben får heller fortsette med egg og bacon.

Marit1961 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: All mat med lite karbohydrater Svar med sitat