Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-04, 14:08   #7
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Da er du jammen flink til å spise proteiner, Begod! Det er jo lettere å få i seg mye dersom man bruker shake. Lettere å drikke proteinene, enn å tygge dem... Hvis man skulle ha omsatt 250 gram proteiner til matvarer, så ville det tilsvare 31 egg. Eller 10 egg og 6 biffer...

Ikke meningen å kverulere, for vi er jo alle enige om at proteiner er viktige. Men jeg har erfart at det ikke er noen med normal aktivitet som trenger SÅ mye protein for å beholde muskelmassen sin.

Et tillegg til proteinfunksjon: Proteiner øker hormoner glukagon, som gir ØKT FETTFORBRENNING. Ikke så dumt å ha med seg den heller.

Jeg har lært at kroppen tar opp ca. 30 gram PER MÅLTID, ikke per time. Har du lest det, hørt eller hva Begod (ikke et spydig spørsmål - kun nysgjerrig!)?