Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-04, 13:55   #6
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 57
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sitat:

Hvis man tar utganspunkt i 1,5 gram protein per kilo kroppsvekt for inaktive, så vil en aktiv og overvektig person trenge veeeeeldig mye. Hvis man veier 120 kilo og trener, så vil man kanskje måtte spise 250 gram protein per dag. Noe jeg synes høres omtrent umulig ut å få i seg. Med økt kroppsmasse vil det jo være økte fettdepoter. En fettcelle trenger ikke protein, så egentlig blir det feil å bruke denne formelen ved veldig stor overvekt.

Er enig i at man kan redusere noe når man har svært store fettlager, men har man så store fett lagre så kan jo også den minste bevegelse ses på som trening.

Og å ta mer protein i stedet for fett vil gi høyere forbrenning.

250 gram protein dag er slett ikke unormalt, men protein pulver vil bli en selvsagt del av hverdagen. ( ennn kroppsbygger på 100 kg vil innta minst 300 gram dag når de går på deff)

På trenings dager tar jeg 5-6 shaker a 30 gram protein + protein i måltidene.
Når jeg har trenings fritt så er det minimum 4 shaker pr dag.

( nå spiser jeg mer karbo enn tidliger så jeg tar en shake før hvert måltid for å få ned gi, en på måltidet)