Vis enkelt innlegg
Gammel 03-11-13, 22:33   #19
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Når vekta ikke rikker seg på flere måneder tross strikt kost?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg hadde prøvd å spise mer mat i denne perioden.. Så mye at du ikke går ned og så lite at du ikke går opp. Kroppen er stressa og da tilfører du bare mer stress ved å knipe inn.

Du har jo sagt i en periode at du vet at disse kiloene som er komme på nå er vann.. Har du endret mening om det? Føler du at du har begynt å legge på deg fett? Eller begynner panikken å ta deg fordi at det liksom ikke går over?

(Ellers så må vi jo alle ha et kaloriunderskudd for å gå ned.. Bare at det er forskjellig hvor mye man må spise for å komme opp til vedlikeholdsnivået..)

Jeg prøvde å si til meg selv at det var vann, men hverken fingre eller ankler er hovne, vekta gikk ikke ned samtidig med at vannet jeg hadde slapp..
Nå føler jeg for første gang på flere år at det er fett jeg legger på meg.
I dag er jeg hverken hard i magen eller har vann i fingre og ankler og veksta viser 3kg over tickeren, og der har jeg vært siste uka( 99.9kg, 98.9 og der omring har det vært i gjennomsnitt de siste 7 ukene, bare noen dropp innimellom også opp igjen)

Jeg spiser mere kalorier nå, fra fett(først og fremst kokosolje, kokosmelk og smør).

Men ja, panikken tar meg nok fordi det virker som det ikke går over denne gangen, og fordi jeg denne gangen kom under 100kg, noe jeg ikke har vært på 9år. Så det er jo en psyisk sperre her.

Må innrømme at jeg sliter med fornuft kontra psyke akkurat nå, fornuften sier jo at jeg skal fortsette og spise meg mett og spise igjen når jeg er sulten.
Jeg er livredd for å havne i tralten med veiing av mat hver dag og ikke bare noen dager i uka( som jeg har beholdt som kontrolldager på mengder, ), jeg har alitt med overspising og fasting hele livet, helt til de siste 4årene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat