Tråd: Hjerteklapp!
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-06, 11:26   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hjerteklapp!

Opprinnelig lagt inn av Nett

Sliter med hjerteklapp og høy puls, og tror det kan komme av at jeg er litt overmed. på tyroxin. Har noen av dere erfaring med å måtte senke tyroxin-dosen etter oppstart av lavkarbo.kurer?? (Tror jeg skal ta en plodprøve i morgen for det er ganske ubehaglig.)

Med.dosen min daglig er: 150 mcg Tyroxin og 10 mcg Liothyronin.

Ja, du har rett, det høres ut som overmedisinering. Jeg hadde det også slik en periode etter at jeg begynte med lavkarbo. (Men det var ikke derfor jeg trappet ned medisinen såpass mye at legen plutselig fant ut at jeg kunne slutte med den altså). Jeg tor på en måte at hormonene våre "justerer" seg når vi går på lavkarbo og at vi muligens trenger mindre doser enn før. Du kan jo kutte ned med 1/2 pille (er det fremdeles "brekk" på dem ?) - det er den takten legen anbefaler å gjøre det på. Hvis du er usikker kan du jo snakke med legen og få tatt nye prøver.....