Vis enkelt innlegg
Gammel 25-10-13, 21:39   #21417
sonim
Medlem

Medlem siden: Jan 2013
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Jeg har dårlig samvittighet når jeg er hjemme med sykdom fordi det faktisk ikke er noen andre som kan gjøre min jobb, og det går ut over kundene mine. Samt at jeg må jobbe ræva av meg for å ta meg inn igjen når jeg blir frisk...

Tja, stikk fingeren i ei bøtte vann, ta den opp igjen. Er det et hull etter fingeren din? Ja? I så fall er du uunnværlig og ingen kan gjøre din jobb. Er det derimot ikke et hull etter fingeren din? Ja da er du faktisk uunnværlig og ting vil ordne seg. Og er det slik at arbeidsplassen din ikke har noen i det hele tatt til å ivareta din jobb, så er det ikke ditt problem, men sjefens sitt. At du skal ta det igjen er umulig og heller ikke din jobb. Alternativt så jobber du ikke med viktige nok ting til at det er så nøye om du er der eller ikke....
Hadde du derimot vært den som punchet lønna for folk, så tro meg....noen andre hadde garantert gjort jobben din ble du borte i noen dager, uker eller mnd...

Hold senga med god samvittighet, alt sitter i ditt hode

Har forresten en bekjent som driver enmannsfirma. Håndtverker i tillegg, så når han er sykmeldt, ja da er det hverken penger inn eller kunder som får fikset mer på sitt hus...ting stopper mao opp. men han blir ikke noe friskere av den grunn ;-)
og det er det noe hans kunder også vet om, enkelt og greit.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo