|
Sv: Den store felles ED-tråden
Flott jobbet til deg også Lille!
Jeg er nesten glad det er lenge til jeg må begi men utpå fasene med vanlig kosthold. Og det blir leeeenge til jeg kan det!
Jeg har også ME( og fibromyalgi), så det har hjulpet masse å kunne hente seg noe lettvint på de dagene som er værst! Det har også blitt bedre, er ikke like trøtt, noen symptomer har blitt bedre, mens andre som fks irritabel tarm er litt værre. Men gir ikke opp av den grunn!
Legen og sykepleieren jeg går til på Fedon klinikken i Stavanger er helt fantastiske. Jeg har aldri møtt ett mer sympatisk menneske enn Dr. Paal Norheim! Samme gjelder Merete, sykepleieren,
Jeg tror nok oppfølgning over lengre tid(jeg skal ha det resten av livet tenker jeg) er nøkkelen til suksess!
Jeg er veldig nyskjerrig på hva dere ED'ere gjør i julen om dere er i fase 3a? 
Forresten, er det ok å spise 100 gram dolmio classico i ett måltid? Jeg synes den jeg lager selv aldri blir like godt. Jeg kunne tenke meg å lage squash spagetti, nam! Det kan ikke være så mye sukker den inneholder? Ellers er tips til bedre tomatsaus godt mottatt!
Dolmio Næringsinnhold pr 100 gram:
Kalorier, kJ/kcal: 208/49
Protein, g: 1,4
Karbohydrater, g: 7,8
Fett, g: 1,4
Tre viktigste ingredienser i fallende rekkefølge: tomater (76%), tomatpuré (14%), sitronsaft
Inneholder sukker: sukker
Skal tilsettes: 300 g kjøttdeig
Serveringsforslag: 400-500 g kjøttdeig
Tilsetningsstoff: Nei