Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-06, 21:42   #11
Dag Viljen Poleszynski
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2006
Alder: 79
Dag Viljen Poleszynski er ny på veien

Sv: Forskning på lavkarbo og relaterte tema.

Opprinnelig lagt inn av Marit1961

Håper noen har erfaring med lavkarbo og blodtype. Vi er et par der han har 0 og jeg A. Han raser ned i vekt på bacon, kjøtt og animalske produkter. Jeg står helt stille. Noen som har samme erfaring? Noen med blodtype A som fungerer godt med kjøttvarer? Han bør gå ned 30 kg, jeg har "bare" 10 til overs...

Jeg spurte Atkins for en del år siden om han hadde registrert blodtyper på sine pasienter (ca. 68000 i alt). Dessverre syntes han ikke det var viktig å få svar på i hvilket grad blodtypen påvirket virkningene av et lavkarbokosthold.

I fjor deltok jeg på en kongress om blodtyper og genetisk polymorfisme og fikk vite at det var satt i gang et pilotprosjekt i regi av Institute for Human Individuality i Phoenix for å undersøke mulige forskjeller mellom de med type A og de med type O på et lavkarbokosthold. IfHI ble startet etter en donasjon av Peter J. D'Adamo, som er meget interessert i forskning. Jeg skal følge opp saken og vil skrive om resultatene i Mat&Helse så snart de foreligger og kan publiseres.

Dag Viljen Poleszynski er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewski Svar med sitat