Vis enkelt innlegg
Gammel 10-10-13, 10:31   #2093
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Takk Det er første gangen jeg prøver meg på raglan, og den er strikket fra toppen og ned - synes det fungerte veldig fint med perlestrikken.

Eneste problemet med denne synes jeg er at knappestolpen/knappehullstolpen er litt "slapp i strikken" - nederste knappen "henger" litt, og knapphullene ble altfor store. Har heldigvis masse garn igjen, så jeg kan forsterke knapphullene og kanskje feste knappene i litt flere masker i stolpen. Det er ren ull - kanskje det er derfor det ikke er like mye "hold" i dette garnet? Kanskje jeg burde strikket på en pinnestr. mindre - men da ville det blitt veldig feil ift. oppskriften igjen

Hva om du tar opp igjen masker langs hele knappestolpen og strikker en tilsvarende som du bretter bakover og syr fast på innsiden? Har erfart at dobbel knappestolpe blir mye fastere enn en som ikke er det.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat