Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-13, 08:04   #21305
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Et problem..skrev det som et "svar" på mitt eget blogginnlegg istad, men skriver det igjen som et eget innlegg...

Septiktanken er full (jeg gav huseier beskjed for noen dager siden, om at noe var galt...doen fylte seg opp da jeg dro ned)....

Han sendte ikke rørlegger, men la mer eller mindre skylda på meg, og sa de aldri hadde hatt lignende problem før...

I dag ringte jeg han, da samme problem oppstod...
Han hadde sjekka, og tanken var altså full...

Nå kan jeg ikke bruke vann i det hele tatt..Ingen dobesøk, ingen vaskbruk, vaskemaskin eller dusj...

Det jeg lurer på da...

Har jeg krav på noe?..Et annet sted å oppholde meg til det er fiksa?..
Redusert husleie??

Sitter her, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre....

Jeg kan ikke svare deg på akkurat dette spørsmålet, men kan aldri tenke meg at dette kan være lov. Enten må det fikses fort som f... eller så må du få hjelp til midlertidig bolig eller kompensasjon.

Det stilles faktisk ganske strenge krav til utleier i Husleieloven om hvilke plikter denne har. Du kan jo se om du finner svar der, kan jo være litt vanskelig å forstå enkelte punkter men er ikke den verste jeg har lest. Det kan være greit å ha en forståelse for denne loven om man er på leiemarkedet for man har faktisk ganske mange krav og rettigheter som leietaker. og mange huseiere synder mot loven, de synder stort og leietaker vet ikke bedre og godtar det.

Dersom du er på leiemarkedet for en stund fremover vil jeg anbefale deg og melde deg inn i Leieboerforeningen. Det er verdt hver en krone av kontigenten og man kan få juridisk bistand på dagen om nødvendig. Melder man seg inn får man også tilgang på masse artikler, veiledning, Q&A m.m. på nettsidene. Hadde det ikke vært for de, hadde jeg nok ikke kommet meg ut av en veldig kinkig situasjon her for et år tid siden uten stort økonomisk tap.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose