Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-13, 13:53   #2069
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 39
kennygirl er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg strikker meg en ny marius med rundbole! Sist jeg strikket den, ble den alt for stor i bolen og over ermene, men var akkurat passe over skuldrene. Jeg strikket den i M. Nå strikker jeg den med både tynnere pinner og garn, men i samme størrelse. Men jeg er litt redd for at den da vil bli for trang over skuldrene, da jeg er litt sånn uproporsjonalt bred over skuldrene ift. resten av kroppen.
I oppskrifta skal jeg strikke sju pinner på bærestykket etter at ermene er satt inn på pinnene før jeg begynner på diagrammet. Det jeg liksom lurer på er om jeg da kan øke jevnt til en størrelse større (+24 masker over totalt 360), eller vil det komme til å se veeeldig rart ut? (Når jeg skriver nå, så høres det jo faktisk ikke så dumt ut. Og i tilfelle noen foreslår det: Jeg bytter uansett til en pinne 0,5 mm tykkere når jeg strikker diagram, fordi jeg strammer en del mer da).

Jeg holder på med en marius genser med rundbole nå, og har motsatt problem - har veldig smale skuldre. Ikke noe problem å strikke en del av genseren i en størrelse for så å strikke resten i en størrelse større eller mindre..
Har prøvd det tidligere og genseren ble helt perfekt

Litt mer tidkrevende med mariusmønster, men gleder meg til å bli ferdig slik at jeg kan bruke den litt før den blir for stor (lever i håpet)

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat