Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-06, 00:54   #8
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Transfett i kjøtt

Hvordan vet de at det er transfett? Hvordan ser de forskjellen på transfettet og det vanlige fettet i kjøttet? Eller er det en slags skremselspropaganda for å få folk til å spise mindre kjøtt og/eller animalsk fett? Fordi transfett er jo farlig har vi lært.

Hvis det er transfett i kjøtt så er det jo noe helt annet enn det som er industrielt fremstilt. Men det er jo flytende fett som "transformeres" til hardt fett. Samme prosessen skjer vel ikke i kumagen? Men uansett er det jo naturlig.

Jeg lurer mest på hvem som fant ut at man skulle kalle dette for transfett. Noen som vet?