Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-13, 15:39   #14
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål om likør

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Kan hende jeg er ute på tynn is her, men jeg lurer på om sukkeret vil omdannes til alkohol? Det er jo vertfall det som skjer med sukker i druer under alkoholfermentering til vin Tenker at om man tilsetter sukkeret sammen med frukten, så vil mesteparten gjæres til alkohol?

Noen som er litt stødigere enn meg i kjemi som kan utdype/kommentere dette?

Sukkeret i "min" sitronlikør omdannes til ren nytelse i alle fall
Likør er jo ikke noe man drikker mye av eller ofte. Hvis man tåler sukker, så går jo det greit.
Jeg tror jeg skal prøve en liten omgang med Splenda og/eller sukrin, men jeg må bare få somlet meg til å kjøpe mere 60%.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat