|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Heisa Pruttis.
Vet ikke helt om jeg er den rette til å spørre om sukrin - for jeg liker egentlig ikke sukrinsmaken, så jeg bruker aldri sukrin alene - jeg blander alltid med stevia, da jeg synes det gir en mer naturlig smak. Stevia er litt bittert og sukrin er litt kaldt, sammen synes jeg de to bismakene balanserer hverandre litt ut.
Til bunnen i denne kaken ville jeg nok prøvd meg med Sukrin Gold (kjøpes på helsekost), siden nøttene uansett vil farge bunnen litt brunlig. Sukrin Gold er i utgangspunktet en blanding av sukrin og stevia og nøyaktig samme søthet som brunt sukker, slik at 1 ss sukker kan byttes med 1 ss Sukrin Gold. Det vil i alle fall gjøre det enkelt med bunnen.
Til fyllet må du nesten bruke sukrinmelis pga fargen. Jeg ville prøvd med halv mengde sukrinmelis i forhold til sukker + smakt til med stevia vanilje dråper til du får passe søtsmak. Hvis ikke du har stevia vanilje (kan bestilles fra lavkarbohuset.no), kan du kanskje også smake til den siste søtsmaken med splenda.
Når jeg prøver oppskrifter trikser og mikser jeg på denne måten dil jeg kommer fram til noe som smaker godt. Min erfaring er også at man er mer sensitiv for søtsmak på lavkarbo, så man kan godt klare seg med mindre mengde søtstoff enn oppskriftene tilsier.
Håper du får det til å fungere 
|