Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-13, 11:17   #18
Metal_Barbie
Medlem

Metal_Barbie sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Alder: 40
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Hva pleier dere å velge som helgekos?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Gerds ostekake pleier jeg å fryse i porsjonsstykker( ellers spiser jeg hele kake på noen dager, ups), så kan jeg ta opp om jeg vil ha en bit, for eksempel i bursdagsselskaper.
Jeg lager gjerne hurtigis av 50g forsne bringebær og ca like mye fløte.

At noen mener en ikke skal kose seg med mat er så, men jeg gjør det like vel jeg, jeg er kjempeglad i mat og gode smaker. Og jeg tror neppe 50g bringebær og 50g fløte i uka ødelegger noe som helst.
Dersom man har for vane å hele tiden ha noe søtt når man setter seg ned i sofaen, så burde en kanskje tenke igjennom saker og ting, men ellers ser jeg ikke problemet med å forbinde mat og kos, jeg spiser aldri uten å kose meg, da hopper jeg heller over mat.

Gerds ostekake er i det andre forumet med oppskrifter da eller?

Ja altså,jeg må ikke ha kos hver helg eller hver måned for den sak skyld,jeg tenker det er greit å ha en sjelden gang når jeg føler for det.

Jeg tenker også at folk som er naturlig slanke,aldri vært overvektige også koser seg med mat,de har bare et sunt forhold til maten slik at de ikke overspiser ...der tror jeg det ligger mye

Jeg synes det er kjekt å ha noe når jeg for eksempel skal feire noe eller skal noe der det serveres kosemat ,slik at jeg også kan ha mulighet til å gjøre det samme. Og ikke minst,en vanlig lørdagskos nå og da. På dette kostholdet der man er så mett hele tiden skjønner jeg ikke hvordan man skal kunne ha sug etter noe når man setter seg i sofaen jeg da Men de finnes sikkert..jeg er ivertfall ikke slik. Kan fint være den som ikke spiser selv om det serveres ting og som du sier...er det ikke god amt kan jeg heller la være å spise
Så det er ikke grunne til at jeg har mange kg ekstra liksom....synes det er så lumpent og naivt å tenke at alle som er overvektige har et problem med å overspise eller ikke greier å styre seg og koser seg litt for ofte...det er ikke tilfelle.

Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat