|
Sv: Vurderer å prøve denne kuren
Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.
Beklager det var mitt inntrykk. Mener å ha lest ordet mager-ost og mager- et eller annet - så da skulle det bli to ganger... Altså ikke mye... Fersk og nybegynner har vi alle vært. Å velge knekkebrød fremfor en del brødsorter er uansett et steg i riktig retning.
Ang. knekkebrødet - 3 x 6 karber - da er du oppe i 24 bare på knekkebrødene. Det i seg selv er jo ikke mye. Det spørs helt hvor lavt du velger å gå. Karber i form av grønnsaker, i hovedsak de som vokser over bakken kan være lurt å prioritere. De kan du spise mye av i forhold til kornprodukter.
Men jeg maste litt om mager i forhold til at det er fort gjort i starten å kutte både karber og fett og ende opp med å få i seg for lite kalorier for så å føle seg utilfreds og etterhvert gi opp. Jeg har vært der hvor jeg valgte å ta sats og gi fettet en sjanse etter å ha skydd fett som pesten fra jeg var fjortis til jeg var sånn ca. 38.... Da kuttet jeg hardt ned på karber og spiste meg mett på proteiner, fett og mye grønt, sånn enkelt sagt. Det kickstartet fettforbrenning for meg og rundt tre kg forsvant fort. Jeg skulle ikke ned så mye mer enn det, men valgte likevel å spise veldig ketogent. Litt også fordi jeg er interessert i kosthold og ville teste ut hvordan det funket for meg...
Åhja nå skjønner jeg, var ikke ment for at det skulle vare "mager", jeg leste bare på etiketten at det sto 0 karb, og da heiv jeg den ned i handle korga 
Jeg gikk jo til inngjøp av setersmør også, skulle jeg ha kutta ut fett så hadde jeg vel kjøpt light smør Nei så det var ikke det som var meninga. 
Jeg skal lage meg knekkebrød selv,vet at de jeg har blir for mye (for det er jo på et måltid og jeg har hatt det 2x for dag), vurderte å gjøre det i mårra, må se om jeg mangler noe av det som skal nedi. Har spist mye eggerøre i det siste, kjenner at jeg må variere der :P Og blomkål og brokoli. Jeg eeelsker kylling og så er jeg så heldig at jeg har en mann som jakter rådyr og hjort, så vi har en del av det i fryseren også