Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-13, 19:20   #5007
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei på dere - her er jeg. Måtte bare avlutte jobb først, har et prosjekt jeg må avslutte i løpet av sommeren, greier jeg det ikke må jeg utsette ferien....
Har hatt en deilig heg - eller fredag og lørdag i alle fall - bare "jenteting" med min beste venninne - og med masse vin og champange begge kvelder til langt på natt, fredagen hjemme hos meg og lørdagen ute på byen! Såååå søndagen var ikke like fin, lå rett ut på sofan hele dagen med forferdelig hodepine og vondt i hele kroppen. Begynner å bli altfor gammel til to slike kvelder på rad altså, egentlig er en kveld for mye...

Fikk nok en ekstra sterk reaksjon på alkoholen denne gangen. Gikk inn i ketose sist uke, og husker også fra sist at meg + ketose + alkohol ikke var noen god kombinasjon... Har vært litt for liberal med maten en tid, altså ikke noe høykarbo utskjeielser, men litt mer bær med fløte, litt mer nøtter, litt mer lavkarbo brød, og litt mer erter og bønner en kroppen min egentlig tåler. Kjente at buksa begynte å stramme litt, så tenkte jeg fikk stramme til og komme meg inn i ketose til det var normalisert. Litt irritert på at kroppen min er så ømfintig. Har funnet ut at den tåler helt fint å ligge på 30-50g for å holde stabil vekt, men kryper jeg opp i 70g eller over det så begynner jeg faktisk å legge på meg ganske fort.....

Pruttismor, kjære deg - jeg er helt sikker på at mannen er like glad i deg selv om han er på tur. Mr Perfect ringte deg i går - altså, han ringte fordi han også savnet deg og ville prate med deg. Du savnet han ja, det er bra, savnet du han ikke, ville det ikke føles så fantastisk når dere var sammen igjen. Når han er tilbake igjen kan dere nyte det ekstra
Og i mellomtiden kan du fokusere på å gode ting for deg selv: Blant annet å spise riktig - og drikke masse vann - fyll flaska NÅ! Bacon må du selvfølgelig spise, og de burgerne hørtes kjempegode ut - stek dem med masse ost på toppen, bacon til og event litt grønnsaker du liker + seterrømme - namnam og mettende.

Appelsinpiken, så godt at du er på vei igjen, en rolig nedtrapping er nok smart ja for å få minst mulig overgangssymptomer. Veldig godt råd Pruttis kommer med å lese igjennom tråden. Tror alle råd som er mulige å gi står her inne... Høres ut som om magen di reagerer på brød ja, det gjør min også, så jeg har det utrolig mye bedre uten det som en del av kostholdet mitt. Middagsrester er jo det aller beste mhp lunch, men vil du spise med de andre så er det jo bare å spise litt salat og pålegg, og så ta med litt seterrømme eller olivenolje dersom det ikke finnes der og ta det på. Da har du egentlig alt du trenger.

Nysgjerrig nok: Gratulerer med ketosen og å komme inn i buksa - så deilig!!! Ja, selvfølgelig virker dette andre gangen også -Det er jo kosten som fungerer, ikke noe hokus - pokus med det. Kanskje kan det ta litt lengre tid pga at hormonene dine har endret seg etter graviditeten, men det viser jo bare at dette kostholdet er enda viktigere for deg nå! Og ja, jeg synes du skal kle deg flott - ikke hopp inn i sorte sekker. Mange av oss som har vært overvektige over lengre tid har tilbrakt altfor mye av livet vårt i sorte sekker!!! Vi er flotte fargerike damer og bør feire oss selv med flotte fargerike klær!!!!

Da har jeg fått tatt meg litt inn igjen her etter en fraværende helg. Sender dere klemmer alle sammen.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat