Tråd: Røykeslutt!
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-13, 14:55   #113
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Røykeslutt!

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Tusen takk Kitt kjekt å vite i tilfelle at jeg slutter å røyke, kanskje til høst
men hvorfor påvirker så mye røykeslutt stoffskiftet

For noen påvirker nikotinen stoffskiftet/forbrenningen slik at man får opptil 10% høyere forbrenning mens man røyker. Når man så slutter, vil forbrenningen senkes tilsvarende. Noe som altså skjedde med meg.

Jeg hadde faktisk lite problemer med å slutte, selv etter 27 år som innbitt vanerøyker, bortsett fra kiloene som kom på!

Legen min advarte meg også om at jeg kunne få søvnvansker. Veldig godt å vite, da jeg gikk 3 døgn så og si uten søvn!

Masse lykke til om du bestemmer deg for å prøve! Er ikke så ille som man skulle tro!