Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-13, 23:03   #20706
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Noen som har prøvd solkremen Rieman P20?

Jeg har kjøpt den etter anbefaling herfra. Tror det var smgj. Jeg har bare hatt korte perioder i sola etter at jeg kjøpte den, så jeg har ikke fått testet den skikkelig. Den trekker fort inn i huden i alle fall.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg kan ikke den eksakte teknikken bak det. Men satelittelefoner er jo litt anderledes oppbygd, og beregnet for å være knyttet til satelitten hele tida. Men det er kanskje forskjellige frekvenser, på samme måte som gsm og nmt er forskjellige?
Her står det noe om det https://netcom.no/kundeservice/mobil...ge-og-satelitt

Jeg er litt på etterskudd her, men kan kanskje forklare litt av teknikken siden jeg faktisk jobber med dette. Vel, ikke akkurat med dette, men det berører feltet jeg jobber med.

Mobiler bruker ikke satellittdata direkte. Flere av Color Lines båter (og mange andre ferjer og cruisebåter) har en liten "mobilmast" ombord fra for eksempel MCP. MCP er en teleoperatør gjennom satellitt. Altså at deres "mobilmast" ombord på båtene er koblet til ei satellittantenne som står på båten. Derfor er prisene noe helt annet enn vanlig land-priser. Det er som utenlandspriser. Mobilmastene deres er styrt av GPS og skal skru av nettverket når de kommer nærme kysten slik at man ikke skal kunne bruke MCP-nettet når det finnes vanlig landmobilsignal.

Vanlige mobiltelefoner er ikke i stand til å bruke satellitter annet enn til lesing og da bare hvis signalet er veldig sterkt (for eksempel GPS). Carisma har rett i at det er på en annen frekvens. Lytte på signal fra satellitt er mye lettere enn å sende signalet til satellitten. Det skal tross alt reise ca 36000 km og treffe mottakeren der oppe... Mobilene vil slite med å lage et så sterkt og retningsbestemt signal.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC