|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Ladies and ladies. Livet er ganske greit om dagen. Har vært et stress uten sidestykke de siste ukene, så har ikke hatt tid/overskudd til å bruke så mye tid på PC'en, men nå sitter jeg med kaffen og gossip girl på tv'en, så nå blir det et langt og fyldig svar/oppdatering herfra.
For tre uker siden ble livet snudd opp ned igjen, da Mr Perfekt tok vett til seg og kom "hjem". Tror vi er iferd med å løse gamle knuter. Vi trenger absolutt et kurs eller 7 i kommunikasjon. Og jeg er dessverre det svakeste leddet. Kan konversere helt problemfritt, men når jeg skal formidle personlige meninger og følelser, så går alt i "stå".
Nå tror jeg også at vi snakker om å flytte sammen -igjen-, uten at vi sier konkrete ting eller stiller konkrete spørsmål. Tåler jeg denne runden en gang til? Nysgjerrig - hva skal jeg gjøre?
Fire dager etter han kom "hjem" kollapset jeg på jobb, og heldigvis at jeg jobber i akuttmottaket. Nevrologen kom raskt til og jeg ble sendt umiddelbart opp til CT for hjerne da de fryktet hjerneslag. Rakk akkurat å få tak i Mr Perfekt, og han kom raskt til og var med meg under hele greia. Var en skummel affære, men symptomene ebbet ut mer og mer etter at timene gikk. Ble en overnatting på sykehuset, og det morsomme er jo at temperaturen var steget med 0,5 grad og positivt utslag på ketoner i urinen, så legene var jo rådville. Jeg sa ingenting om ketosen. <- med vilje. Uansett, hele episoden fant Mr Perfekt og jeg ut kom fra stress. Fysisk og psykisk press og stress over flere uker, og når Mr Perfekt kommer hjem igjen og kroppen begynner slappe av, så kommer baksmellet. Resultatet av dette var jo at vi dro på hytta. Fantastiske hytta.
Jobben er kjedelig. Jeg mener, jeg gjør alt jeg skal gjøre fordelt på 7,5 time på 3 timer, og hva skal jeg liksom ta meg til de resterende timene? Jeg kjeder meg og føler meg understimulert, så jeg er faktisk mer sliten de dagene det er lite å gjøre enn de dagene det er full rulle. Skal jeg ta opp fag på internett? Lukter litt på NKS nettstudier og sosiologi... Men det er jo en stiv pris... Skal jeg kjede meg et år og vente til neste år og søke bachelor på universitetet her? Har jo ikke studiekompetanse heller. Forvirret 
Maten går greit. Mye kvalm for tiden, men det tilskrives jo ketosen og da er det egentlig greit, i den grad kvalme er greit. I dag feirer jeg -10,1 kg. Jeg er glad, stolt og frustrert på samme tid. Har ingen klær som passer, og har allerede brukt for mye penger på klær som ikke passer etter en uke. Bortkastet med andre ord :P Men skal jo strengt tatt ikke klage når kroppen blir mindre? Bare 3,4 kg igjen nå til "dundre under hundre" - GJETTOMJEGGLEDERMEG!!!
Appelsinpiken - jeg er så glad du stakk innom! Du spiste veldig mye lasagne tidligere, sånn med squash og sånn :P Anbefaler at du begynner på side 1 og blar deg utover. Jeg gjorde det og brukte en liten uke på det, og så mange oppskrifter og gode tips og råd jeg fant underveis hadde veldig motiverende effekt på meg. Gratulerer med jobb og samboer, tenk at livet kan forandre seg så mye på to år! Bare jeg som stamper i samme gamle. :P
Nysgjerrig - Ketose? Back on track? Alt ok?
Bente - Alt vel med ryggen? Har du det bra i sommer?
Og, nysgjerrig - du spurte hva som hendte hos frisøren (som jeg glemte å fortelle om). Her kommer det.
Jeg og mamma var på et kjøpesenter og jeg ville innom frisøren der for å høre om de hadde tid til en liten stuss. Kommer inn og får kontakt med den mannlige assistenten der. Ser det er én kunde i salongen og flere frisører står bak der og drikker kaffe og rydder. Samtidig som jeg står der og iferd med å ta kontakt med assistenten kommer det inn en jente rundt min alder og størrelse. Hun spør den andre assistenten. Vi får samtidig høre "Dessverre, det er helt fullt i dag..." Hun snur og går en annen vei, jeg snur meg for å se på en shampo. Mamma går ut og mot butikken ved siden av, og idet jeg skal til for å gå etter, så kommer det inn en høy, slank og utrolig pen jente inn og stilte nøyaktig samme spørsmål som jeg.
"Hei, skulle ha stusset håret litt, har dere tid i dag?"
Svaret hun fikk var som følger: "Ja, passer det med en gang eller klokken 17?"
Så, pga. størrelsen eller mindre skjønnhet, så skulle ikke jeg og hun andre jenta få samme behandling som hun som var slank, høy og vakker? Den stikker...Den stikker djupt.
Håper dere har en fantastisk dag - det har jeg! Skal feire -10 kg med å farge håret og finne en ny bukse STOR KLEM!