Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-13, 13:05   #4971
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Hei på dere

Oisan, her har det jo skjedd masse siden sist jeg var inne. Det ble liksom så stille noen dager, så da ble det til at jeg også logget av litt. Men er ikke på ferie altså - og så lenge jeg vet det skjer noe her inne så er nysgjerrigheten så stor at jeg følger med

Nysgjerrig nok - snuppa - skal prøve å ikke la deg være for lege alene her inne, men glemmer meg litt av jeg også når det blir veldig stille her
Et tips for mat på Rema: På remaen ved siden av meg selger de varmrøkt laks. En slik posjon er flott til en person. Den synes jeg er god, lager salat og eggerøre til + seterrømme. For meg blir det middag på 5 minutter. Veldig enkelt og greit på dager der jeg har det travelt og bare er hjemmom så vidt etter jobb før jeg må avgårde igjen.
Og den Maltitolen ja: Den er ikke så helt bra mener mange. Den brytes delvis ned til sukker i tarmen, så derfor kan man ikke trekke bort alt fra karbene. Noen mener man må regne med at så mye som 30-50% av det blir tatt opp i kroppen som sukker.... Men det er visst individuelt. -Og ja, så begrenser det seg jo litt selv, for magen sir i fra at den ikke liker det.

Helt ok at du tar deg en pause innimellom altså - det gjør vi jo alle - villle bare få protokollført at jeg savner dere mens dere pauser dere -
Så vil jeg jo ikke "miste dere" en gang til. Jeg blir tykk av sånt! Og sikkert mere ugrei i hverdagen fordi jeg ikke lufter hodet mitt her inne. Hehe -

Du sier noe - sånn varmrøkt laks (eller - jeg tenker på sånn med pepperperler på...er det laks? Ørret?) - men - sånn jeg tenker på er knallgodt. Men store pakker... Er det sånn du mener? Sånn som ofte ligger på et gullfarget pappbrett? Eller - ehhh - er jeg på vilspor nå? Mener du sånn i hermetikkboks - ala makrell i tomat? (Som jeg nå egetlig tipset meg selv om , for det er nammis men jeg hadde glemt det)

Og Maltitol - vet du? Jeg mente det var noe sånt ja - at jeg har lest ca det tidligere, men husker ikke helt... Hvis det (og det tror jeg det gjør) reghnes som en sukkeralkohol - så kan det jo være at vi får i oss mere enn vi vet - og trekker det fra??!! Hm. Jeg spiser ikke mye sånn sjokolade. Selv om den hadde vært direkte sunn. et er best for meg å unngå søte ting, sånn type "godterierstatninger", for jeg blir jo søtmums av det. Jo mere søtt jeg eter, jo mere vil jeg ha. Så da styrer jeg unna. Og ryker jeg på en sjokkis, så er det nok bedre med maltitol enn sukker.

Høres ut som om du har gode dager Bente1 - og det unner jeg deg. Krysser fingrene for at du får litt sol i tillegg!!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Okei! NÅ skal jeg skrive.

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat