Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-13, 17:01   #20701
Spinnerette
Seniormedlem

Spinnerette sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 37
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg vet jeg har badet i saltvann med relativt fersk tattis for mange år siden, men er dette egentlig særlig smart? Har som regel lagt sånne begivenheter til høsten eller vinteren nettopp på grunn av sol og bading, men hva er det verste som kan skje? Kommer til å smøre den med sunblock, altså. Men burde jeg f.eks. bruke et vanntett plaster? Men det er en viss størrelse på den.

Nye tattiser skal holdes tørre, men fuktes (Helosan!). Det er strengt tatt et sår, og skal behandles deretter; om du fikler med skorpa, blir arret stygt. Det er ikke spesielt lurt å være lenge nok i vann til at skorpa blir "slapp", eller å få for mye sol på den. Den vil da ende opp med å bli blass, ujevn, og om du er uheldig, flekkete, og linjene kan flyte utover. Samme gjelder å bruke gladpack og teip, helt OK for å holde vannet unna der og da, men ta den i så tilfelle av før skorpa blir bløt av svette. TLDR; smør så mye du gidder med Helosan, men hold den ellers så tørr som mulig.

Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer.