Vis enkelt innlegg
Gammel 17-07-13, 12:46   #4961
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Heiiii!!

Å som jeg har savnet dere! Jeg sitter her på jobb og glaner på magen.. Og nå har jeg lest igjennom alt dere har skrevet den siste tiden, og ble helt dårlig... Hvorfor er magen tilbake!? Den er tilogmed større enn den var da jeg begynte på lavkarbo første gangen.
Jeg lette meg gjennom veietråden vi hadde. Den første vekten jeg hadde da var 68,5 kilo - og jeg kom meg ned til 63,4 mens vi holdt liv i denne tråden. Nå balanserer vekten på ca 70-71 kilo. Heldigvis sånn ca stabil, men med den ulvehungeren jeg har om dagen, så tror jeg den kommer til å øke veldig om jeg ikke gjør noe for å stoppe det!

Men dere... Hvordan kommer jeg i gang igjen? Forsøkte meg for et par måneder siden. Det varte i ca 3 dager før jeg gikk på en smell. Jeg har glemt alt sammen! Får prøve å se lyst på det - Det er sommer og her i Oslo er det grillvær! Så da er jo ikke middagen noe problem, men hva spiser man til lunsj? Og frokost? Og kvelds?

Hva har skjedd hos meg siden sist? Hmm..

• Jeg er ikke lenger student. Nå jobber jeg fulltid, og trives utrolig godt - spesielt når lønna kommer! Det er noe annet enn å være student, det. I tillegg ligger ikke jobben i nærheten av noen kjøpesentre, så det er skikkelig tiltak når jeg skal shoppe noe - så da bruker jeg jo mindre penger!
  • Kjæresten jeg hadde sist gang, han har jeg fortsatt ! Vi ble samboere for ca halvannet år siden. Han likte ikke at jeg gikk på lavkarbo den gangen, og kommer sikkert ikke til å like det nå. Men såpass får han tåle! Det er stort sett jeg som lager middagen, og jeg det er ikke noe problem for meg å koke noen poteter til han uansett (Selger fjorland fortsatt sånne vakumpakkede poteter man kan ha i mikroen? ). Moren hans er fantastisk. Husker godt at hun passet på å lage mat som passet meg når vi ble invitert på middag. Gutta i den familien er ikke sånn overbegeistret for grønnsaker, og sist gang så stekte hun MASSE grønnsaker til meg i ekte smør hver gang jeg skulle komme. Så da lot jeg som ingenting når torosausen kom på bordet. Trenger jo ikke så mye av den uansett når det kun er bittelitt på kjøttet som er nødvendig
  • Lagt på meg flere kilo enn jeg er komfortabel med. Kjøpte et par bukser rett før jeg mistet grepet om lavkarbo sist (da jeg veide 63,4 kilo!). De var kjempetrange da jeg kjøpte dem. Det er kanskje ikke nødvendig å si at jeg ikke klarer å få dem på meg nå?
Har dere noen anbefalinger til bøker jeg kan lese for å komme i gang igjen? Har Wheat Belly og Kostholdsrevolusjonen hjemme. Skal de to bli årets sommerlektyre (igjen)?

Bodde noen av dere i Oslo? I så fall husker jeg at jeg fant ut at kebaben fra bislett kebab funket på meg uten at jeg falt ut av ketose. Kjøpte kebab i pita, og droppet å spise brødet (for det lærte jeg av prutti at ble til grønn, ekkel gugge i magen). Greit å vite når man ønsker seg junk, men ikke vil ut av ketose. Kanskje ikke noe å spise hver dag, men noen ganger bare må man ha junk .

Nå skal jeg slutte å skrive, for jeg har savnet dere så mye at jeg skriver så mye at jeg ikke lenger har oversikt over hva jeg har sagt og ikke. Så nå trykker jeg på "send svar" og håper at dere har savnet meg bittelitt også

HEIII - APPELSINEN ER TILBAKE JO!!!!!
Så koselig - dette blir jo rene reunionen!! Me like altså!

Som deg følte jeg at jeg var heeelt på null når jeg startet opp igjen - litt sånn "hva pokker var det vi spiste??". Har relativt god kontroll på hva jeg ikke skulle spise, - men hva kunne man putte i seg da liksom. Men sånn var det første gangen jeg startet også. Blir så fokusert på hva man ikke kan spise - og glemmer å tenke på at vi nesten kan spise hva som helst.

Lag deg knekkebrød - så har du "noe" å legge pålegget på, ta en tur innom helsekosten eller smartclub og kjøp deg cocosa, handle inn mengder med egg og bacon (da blir sikkert samboeren fornøyd også - GRATULERER forresten!!), så bør kjøleskapet inneholde majones + rømme + smør + fløte, kanskje litt cottagecheese (som faktisk er en brukandes dessert om du har en knert med funlight saft oppi) Venner du deg til å lage litt ekstra middag så er det ypperlig lunsj - eller så kan du gjøre som jeg gjorde i går: spise TO pakker med pålegg(rullet sammen osteskiver og kjøttpålegg)
Har du noe mulighet til å kokkelere noe på jobben eller - micro der eller noe? Kjøpe sonn jalapenos-ost fra kavli og lage kjeks av de - putte på noe godt pålegg, som du limer fast med fet majones - eller bare legge på en dynge med Castello eller Brie?

Tror bare det er vi to i Oslo, - og ja: kebaben på bislett er fortsatt god den! Hihi!
Grattis med jobb også - tenker det er deilig med mere penger og ingen eksamener?

Kom plutselig på avhandlingene dine om de folka du delte kjøkken med, som la beslag på det i timesvis og aldri ryddet etter seg - HAHA! Husker du hva du pleide å lage der da? ? Har du kanskje noen gamle oppskrifter - eller så kan du jo surfe litt rundt her inne og samle deg noen gode flashbacks?! Du kommer inn i det igjen - det tar bare litt tid. Og som du har oppdaget så er vi her vi tre andre - sånn av og tilo, men likevel så er vi her. Tror jeg har med mneg både Bente1 og Pruttis på at vi ikke har planer om å bli borte fra hverandre en gang til - jeg har ikke kropp til det heller. Haha!

Stor klem, - og velkommen tilbake!!!

PS: "BENTE1!!!! PRUTTIS!!!!!
APPELSINEN ER HER!!!!"

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat